Monday, June 22, 2020

Good to be back here

Hi everyone, since satu dunia sekarang tengah struggle with the covid-19 ‘war’, jadi aku harap y’guys semuanya dalam keadaan yang sihat. Aamiin. Menulis is kinda my thing now. Macam healer. And aku pun struggle dengan my ‘war’ jugak, fighting my own perceptions. And whenever aku rasa nak menulis, blog is the one which will pop first. 

Sebelum buka blog tadi banyak gila yang aku nak tulis, tiba-tiba bila dah jari sentuh keypad, hilang segala benda dalam kepala. Stucked hahahaha. 

Actually, lately aku selalu rasa aku nak hilang dari mata semua orang. Aku rasa aku banyak sangat kecewakan orang lain. Walaupun aku tak buat apa-apa, otak aku akan cakap aku tak bagi manfaat pun kat orang lain so better aku jangan muncul. 

Aku dah tak boleh describe character aku sendiri. Aku dah tak nampak value dalam diri yang aku ada. Aku rasa aku banyak drain energy aku dengan character aku sekarang (which aku sendiri tak faham what and why)

Now I’m 23. Aku tahu semua orang masih dalam proses. Setiap proses dalam hidup orang berbeza-beza. Kadang rasa hidup aku agak terkebelakang compared to others. Tapi aku tahu aku dah ada dalam proses. And proses tu akan berakhir nanti. Aku sendiri yang perlu control keberhasilan proses tu. Samada aku nak product aku bagus, atau tak. 

Anyway anyhow stay strong everyone. Aku tengah nak cuba cari value aku balik and up until then aku nak cherish every moment dalam hidup. Aku nak appreciate everyone yang ada disekeliling aku. And aku nak identify benda yang paling aku nak and put my focus on that. 

Salam sayang from me, Atikah. 


Positive GIF - Find & Share on GIPHY


No comments:

Post a Comment

Hi gais, nak comment apa sekali pun, dipersilakan. Gracias!