Sunday, December 30, 2012

Welcome back to SEKOLAH

Assalamualaikum

Esok dah start sekolah. So, everything well prepared tak? Haha, saya belum lagi. Baju sekolah pun tak siap jahit lagi. Esok sekolah, malam ni baju sekolah tak siap jahit sebab tukang jahit tu dapat banyak tempahan. Tapi takpe je, kalau tak siap means esok cuti lagi la hehehehe.

"Jangan harap" HAHAHAHA

Nak tau kenapa? Because my mum has a "supersaia" kind of power. Let's see what happened to my uniform hahaha. Dijamin akan tersedia by tomorrow morning. She really can do such things, asalkan anak dia ke sekolah.

Anyway, saya nak share pengalaman pertama kali saya sekolah. As always, saya dilahirkan untuk jadi manusia yang  super excited setiap kali buat benda tu for the first time. Sampai sekarang pun rasanya tetap sama macam dulu. No fear, and love challenges. 

Biasanya umur 5 tahun semua orang akan masuk pre-school dulu. Tapi, disebabkan masa tu kakak yang sulung baru lepas grad dan dia cuti lama duduk di rumah. Dia pun plan nak ajar basic membaca dulu dekat rumah sebelum mama abah hantar ke taska. Jadinya masa umur 5 tahun saya cuma home-schooling dengan kakak. Dia ajar membaca, menulis, mengira dan mewarna.


Time flew fast, sekejap ja setahun tu, mama abah pun hantar masuk tadika. Saya expect semua orang tahu membaca dekat situ tapi sebenarnya I'm the only one who can read and write. Dahla saya sorang ja yang tak menangis kat situ, lepastu acah macam poyo sebab pandang sinis dekat orang menangis. Sebenarnya guys, saya excited sangat nak masuk sekolah since last year, once dah dapat masuk, I'm so happy!


Hari pertama sampai kat tadika tu, saya jalan laju terus masuk ke pintu tadika tanpa toleh sedikit pun dekat mama abah kat belakang. Hahaha punyalah excited sampai lupa mak ayah ish ish ish. Belon kiri kanan, perlekat warna warni dekat sekeliling dinding. Mainan jangan cakap, bersepah. Ada yang tengah main dengan mainan baru, ada yang cuba nak bercakap dengan kawan baru. Ada yang menangis lari masuk kereta. Macam-macam ada. Tapi seketul Atikah Zuhairah lepas dapat duduk bersila atas lantai, dia bukak beg and bawak keluar botol air barbie dia yang baru tu. Nak menunjuk la apa lagi..


Apa apa pun, saya harap semua orang dapat melangkah ke sekolah esok dengan tenang. Sebenarnya saya pun excited jugak. Sebab kelas baru kan hehe. Dari dulu teringin nak masuk kelas aliran sains, and tomorrow is the day. Hope everything okay 

Japanese school girl anime GIF - Find on GIFER


                                


Dear readers, let's "Allahumma solli 'ala Muhammad" together!

No comments:

Post a Comment

Hi gais, nak comment apa sekali pun, dipersilakan. Gracias!